Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får med e-post. Se om din fråga har ett svar nedan. Om du inte får svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss. Vi ser gärna att du går via frågorna nedan. Klicka på frågorna så finns svar och kontaktuppgifter där.

  • Hur gör jag för att boka/avboka/omboka en tid hos er?

  • Hur får jag kontakt med läkare för recept eller intyg?

  • Hur beställer jag journalkopior?

  • Hur får jag kontakt med närstående?

  • Hur söker jag jobb eller praktik hos er?

  • Tar ni emot studiebesök?

  • Hur lämnar jag synpunkter på vården?

  • Hur får jag råd om min hälsa?

  • Kan jag betala privat för vård hos er?

  • Vad gäller för vård av utländska medborgare?

  • Hur kontaktar jag medarbetare hos er?

  • Fick du inte svar på din fråga?

Frågor om patientavgifter

  • Vad kostar mitt vårdbesök?

  • Hur får jag svar om min patientfaktura, mitt frikort eller annan avgift?

  • Varför har jag fått en faktura från Visma Financial Solutions?

  • Vad betyder fakturan Medicinsk Service?

  • Varför får jag en faktura trots att jag betalat på plats?

  • Vad gör jag om jag betalat för mycket/betalat för något jag inte skulle ha betalat?

  • Jag har fått en faktura trots att jag har frikort?

  • Vad gör jag om jag har frikort i annan region?

  • Jag har besökt Norra Stockholms Psykiatri/Beroende Akuten?

  • Jag har en fråga om en leverantörsfaktura?

  • Jag har frågor om försäkringsbolag och/eller avgifter som rör utländska patienter?