Efter mitt besök
Som patient dyker det ibland upp frågor efter att du har lämnat sjukhuset. Här hoppas vi kunna besvara några av dem.
Växeltelefon: 08-5870 10 00
Besöksadress:
S:t Göransplan 1
112 81 Stockholm
1177 E-tjänster
Du kan nå oss dygnet runt via 1177 E-tjänster, på din mobil, surfplatta eller dator. Logga in.
Som patient dyker det ibland upp frågor efter att du har lämnat sjukhuset. Här hoppas vi kunna besvara några av dem.
När du skrivs ut från sjukhuset får du i de allra flesta fall råd och upplysningar av din läkare. Läkaren ser också till att du får de recept och intyg du behöver.
När du får vård förs en patientjournal där alla insatser dokumenteras. Du kan ta del av uppgifterna, antingen genom att logga in via 1177 e-tjänster eller genom att beställa hem en journalkopia via vår journalservice.
Har du synpunkter på vården bör du i första hand ta upp det med den personal du haft kontakt med. Du kan också lämna synpunkter, förslag eller klagomål via 1177:s E-tjänster. Du kan även få hjälp av sjukhusets Patientvägledare. Läs här om hur du lämnar synpunkter.
Patientavgiften är den avgift som patienten betalar vid ett besök i hälso- och sjukvården. Capio S:t Görans Sjukhus har avtal med Region Stockholm och har därför samma patientavgifter som andra sjukhus i regionen.
Mer information om patientavgifter i Region Stockholm samt hur högkostnadsskyddet för sjukvård fungerar hittar du på 1177.
Vanliga frågor om patientavgifter på Capio S:t Görans Sjukhus.
Har du fler frågor om patientavgifter går det bra att kontakta vår patientavgiftssektion som har telefontid måndag till torsdag klockan 09:00-11:00 eller med ett personligt besök via vår Informationsdisken i huvudentrén, fråga efter Patientavgifter.
Telefon: 08-58702027
En sjukresa är en resa mellan ditt hem och en vårdgivare, till exempel läkare, sjukgymnast, eller kurator. Alla sjukresor grundar sig på en medicinsk bedömning. Det är den som ger dig din vård som beslutar om du ska få sjukresa.