Ständiga förbättringar
Vi ser att ett välfungerande, systematiskt förbättringsarbete är en förutsättning för hög patientsäkerhet. För oss på Capio S:t Görans Sjukhus är det viktigt att vi har ett system där vi varje dag, som en del av vårt arbete, synliggör och löser de problem som uppstår.
Alla medarbetare har därför två jobb – dels att ge vård och dels att förbättra våra arbetssätt. Genom ett proaktivt arbete och standardisering av vårdprocesser, med minskade variationer som följd, ökar vi patientsäkerheten.
Vi redovisar vår kvalitet
Genom kontinuerligt förbättringsarbete och patienternas delaktighet förenar vi vård, kvalitet, patientsäkerhet och effektivitet. För vidare information och resultat hänvisar vi till vår kvalitetsredovisning och patientsäkerhetsberättelse nedan samt till resultaten i öppna jämförelser som bygger på vårt deltagande i de nationella kvalitetsregistren. I patientsäkerhetsberättelsen hittar du våra prioriterade aktiviteter för året.
Våra patienter bidrar
Våra patienter bidrar till vårt kvalitets- och patientsäkerhetsarbete. Det sker genom deltagande i kvalitetsregister och genom att vi regelbundet gör interna kvalitetsuppföljningar, är du som patient aktivt bidrar. All journaldata hanteras enligt patientdatalagen och strikta integritetskrav.
Om du som patient vill avstå från deltagande i de nationella kvalitetsregistren kontaktar du vår vår patientvägledare 08-58 70 10 00 (växel).