Kontakt med vården

Om du behöver komma i kontakt med oss före eller efter ditt besök på sjukhuset finns det flera olika kontaktvägar. 

Fråga via 1177 Vårdguidens elektroniska tjänster

Många av våra mottagningar på sjukhuset har möjligheten att svara på frågor via 1177 Vårdguiden. Där kan du skriva en fråga och få svar elektroniskt på ett säkert sätt.

Boka av och boka om din tid på nätet

Om du behöver ändra din tid för ett mottagningsbesök kan du göra det via 1177 Vårdguidens elektroniska tjänster. Du kan förstås också ringa till den mottagning du ska besök.  Vi tar inte emot av-eller ombokningar via epost, av sekretesskäl. 

Ring till mottagningen

Det enklaste sättet att få svar på dina frågor efter vård på sjukhuset är oftast att ringa till den mottagning du har varit i kontakt med tidigare. Kontaktuppgifter till mottagningar.

Kontakt med din läkare

Om du vill tala med din läkare är det enklaste sättet att ringa till den mottagning du har varit i kontakt med tidigare. De kan boka en telefontid hos läkaren eller be denne ringa upp. Vi kan av sekretesskäl inte förmedla epostkontakt med läkare.

Hjälp och frågor jourtid

Om du vill ha medicinsk rådgivning så finns alltid 1177 Vårdguidens telefonrådgivning öppen, ring 1177.

Om du känner dig allvarligt sjuk eller har akuta komplikationer efter vård hos oss, sök Akutmottagningen (öppen dygnet runt) eller ring 112.  

Har du synpunkter eller behöver hjälp med kontakt?

Om har synpunkter eller behöver hjälp i din kontakt med vården kan sjukhusets patientvägledare hjälpa dig.  

Vet du inte vem du ska prata med?

Du kan alltid ringa vår växel på 08-5870 1000.